Svake noći ispod Beograda prolaze kompozicije sa najrazličitijim opasnim, ali i eksplozivnim materijama. Najčešće su to naftni derivati, tečni naftni gas, sumporna, sirćetna i azotna kiselina, veštačka đubriva i amonijak.
Ukoliko bi se opasni (otrovni, zapaljivi, eksplozivni) teret izlio u tunelu, ne postoji mogućnost intervencije vatrogasno-spasilačke brigade, a zbog uzanog prostora tunela i velike naseljenosti – posledice bi bile užasavajuće.
Zapisnik o inspekcijskom nadzoru iz maja 2018. kaže da vatrogasno spasilačke brigade Beograd nema mogućnosti za intervenciju ukoliko dođe do požara ili izlivanja opasnih materija. Spasilačke ekipe nemaju potrebnu opremu – boce sa kiseonikom za gašenje požara više od nekoliko minuta, nemaju specijalno šinsko vozilo za gašenje požara, niti mogu da priđu vatrogasnim kolima ka stanicama “Pančevački most” i “Karađorđev park”.
Zbog neplanskog razvoja železnice, rekonstrukcije pruga koje se ne koriste i ukidanja delova pruge iako most preko Dunava i dalje nije završen, svu odgovornost za ovakvu tempiranu bombu snosi SNS. Ovo je potencijalna katastrofa koja bi imala nesagledive posledice i smrtne ishode, a koju današnji ministar Vesić rešava po pitanju: Valjda neće.
Stoga, hitno zabraniti prevoz opsanih materija dok se most preko Ade Huje ne završi, a do tada opasne materije prevoziti drumskim ili rečnim saobraćajem. Ovo jeste skuplje za prevoznike, ali mi verujemo da životi ljudi nemaju cenu.