Kako ističe Tim za saobraćaj stranke Zajedno, predvođen saobraćajnim inženjerom i međunarodnim ekspertom za saobraćaj čija se idejna rešenja primenjuju u Ljubljani, Slovenija, Dragomirom Lukićem, ugovor za izgradnju ovog dvocevnog tunela za motorna vozila potpisan je sa kineskom državnom kompanijom PowerChina, koja je posao izgradnje tog tunela dobila bez tendera, jer je Vlada Srbije prihvatila njihovu ponudu od 211,4 miliona evra; LOT 2, što je 52,85 mil. €/km tunelske cevi.
U isto vreme u Sloveniji se gradi slovenački deo druge cevi tunela Karavanke u dužini od 3.446 m + 100 m galerije, a posao izgradnje je na tenderu za 120 miliona evra dobila turska kompanija Cengiz, što daje cenu od 34,82 mil. €/km tunelske cevi. Drugi primer je izgradnja druge cevi tunela Učka dužine 5,63 km koju za 200 miliona evra gradi konzorcijum Bouygues, gde je dogovorena cena 35,52 mil. €/km tunelske cevi. Dakle, više je nego očigledno, da je cena izgradnje km tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana skoro za 50% veća nego cena izgradnje drugih cevi tunela Karavanke i Učka i to je posledica činjenice, da je posao izgradnje bez tendera poveren kineskoj državnoj kompaniji PowerChina.
Inače, za one kojima nije poznato, sve kredite koje Srbija dobija od Kine realizuju se preko kineske državne EXIM banke, pa je Srbija u obavezi, da izgradnju infrastrukturnih objekata koji se finansiraju kineskim kreditima poveri kineskim državnim kompanijama i to bez tendera. Uz to Vlada Srbije je pre kratkog vremena potpisala u Kini ugovor o kupovini pet garnitura putničkih vozova iako je opšte poznato, da ti vozovi mogu da budu i ,,Made in Serbia”, dakle proizvedeni u Srbiji.
Izgradnjom tunela se daje prioritet dumskom saobraćaju, što je u 21. veku protivno svim logikama razvoja grada i protivno je važećem planu generalne regulacije (PGR) šinskih sistema usvojenim 2021. godine. Takođe, nedopustivo je da se bez novog Generalnog urbanističkog plana Beograda planira infrastrukturni razvoj Beograda koji je suprotan održivom razvoju.
Stoga, Zajedno Beograd predlaže hitno i maksimalno korišćenje postojećih šinskih sistema. Linije BG voza se moraju pustiti do Pančeva, Pazove, kao što je nekada BEO voz saobraćao, i utrostručiti broj polazaka do Lazarevca i Mladenovca. BG voz do Karaburme i Višnjice bi mogao funkcionisati već sledeće godine, jer su tuneli Karaburma već izgrađeni. Ove brze a jeftine mere bi smanjile gužve u beogradskom saobraćaju za 15% preko mostova, čak i pre izgradnje metroa.